Thursday 26 August 2010

Vem behöver en doktor?!

Nervryckningar i hjärnbarken och blossande kinder. Är det de första tecknen på afasi eller hjärnblödning? Har med hjälp av egna studier kommit fram till att det absolut inte kan röra sig om någon annan förklaring. Dock, i kombination med tillfällig irritation och ilska samt minnesförlust av mer eller mindre allvarlig art, skulle det också kunna vara stressrelaterat. Min poäng är; Vem behöver en doktor? Vi lever ju i en tid, då vi när olika fysiska och eller psykiska symptom drabbar oss, alltid kan gå till den outsinliga informationskällan "wikipedia" alternativt "sjukvårdsupplysningen". Med dessa forums hjälp kan ju i stort sett vilken idiot som helst sätta diagnos. Vem behöver  vårdcentralerna längre! En gammal förlegad institution som borde skrotas! När var och en kan vara sin egen doktor, sjukgymnast, terapeut, psykolog, kirurg och.. Jag menar, vilken samhällsekonomisk besparing! (Måste ha missat mitt egentliga kall som politiker. Var påtänkt som Ian Wachtmeisters efterträdare en gång men det sket sig p ga av en liten dispyt mellan Bert och mig.. hm.)
Hur som helst; som krona på verket skulle det då inte behövas någon utbyggnad av läkarutbildningen! Där sparades ytterligare några miljoner! Och, inte att förglömma; när folk väl blir riktigt riktigt allvarligt sjuka och inte med egeninhämtade medicinska kunskaper förmår bota sig själva, ja, då har vi ju en effektiv "naturlig avgång"!
Att ingen har vågat ta bladet från munnen! Det är ju ändå valtider!

3 comments:

Håkan W said...

Ett fantastiskt förslag! Varför inte förenkla där det går att förenkla?

Jag har också ett förslag; i samma anda men på ett annat område:

Håkans Blogg

Skit i Bert, han är en föredetting. Du och jag kan bilda ett nytt parti.

Reinfeldt o Sahlin, huka er!

Anonymous said...

Ha! Återstår bara att hitta ett slagfärdigt namn på vårt nya parti!

Maria

Anonymous said...

Håller med!