Thursday 12 August 2010

Våga/ vilja


Allt jag (tror att jag) inte vågar men skulle vilja:

Hoppa fallskärm, djuphavsdyka efter skatter, ställa mig på stan och sjunga och spela, bestiga ett högt berg, bli spådd hos ett tillförlitligt medium, skriva en bok, köra 200 km/h (eller fortare) i en ferrari, fritera räkor hemma i mitt eget kök, galoppera iväg på en hästrygg, vandra i en djup regnskog eller djungel, resa i tiden, förlösa en kalv, hoppa från högsta trampolinen på badhuset, tämja ett lejon, släcka bränder, prova på biodling....

Det mesta enligt ovan är ju faktiskt genomförbart, slår det mig. En del kräver övning och att först uppnå delmål på vägen före själva genomförandet. Resa i tiden går nog bort är jag rädd. "Alla goda ting äro tre" heter det ju. Tänk om jag skulle ha som målsättning att under min livstid åtminstone göra tre av ovanstående ting. Om målsättning  är "att dö nöjd", verkar det väl fullt logiskt ?!

2 comments:

Petra Åkerström said...

Håller med Sofia, jag ska fundera över en utmanande lista!
Tack för att du sp frikostigt delar med dig av tänkvärdheter!!
Kramen

Maria said...

Tack själv, snälla Petra :)