Monday 6 September 2010

Happiness


Jag har snöat in på "lycka" i alla dess former. Älskar "lyckobloggen.se" ! Hur kan man som individ maximera sin lycka? Kan man det överhuvudtaget? Och är det eftersträvansvärt eller blir det bara en ny jakt efter något ouppnåeligt? Är det t om av politiskt intresse att eftersträva lycka för folket? Stora frågor. Idag upplevde jag ren och skär lycka på mikronivå. Det kom sig så att min kära sambo i smyg hade beställt några skivor till mig som jag slentrianmässigt hade ringat in i ginzas magazin. Hade dock inte väntat mig att han skulle beställa dom. Kom hem idag, och vad finner jag på köksbordet? Aha´s "scoundrel days" från ´86 (och några skivor till). Fick världens nostalgi- och lyckokick av "we´re looking for the whales" och som om jag inte redan befann mig i sjunde himlen då, stegrades lyckoruset ytterligare när "the weight of the wind" började spela..  
En form av lycka!

No comments: