Monday 18 October 2010

Låtskrivarkonst!

Nu vet jag allt jag någonsin behövt veta om konsten att skriva låtar. Har nämligen bevistat Stim Expo i Stockholm under dagen. Mycket intresssant, spännande och inspirerande! Lisa Miskovsky, Jörgen Elofsson, Andreas Karlsson med flera plus övrigt branchfolk har idag delat med sig av kunskap och goda råd till oss andra (inte fullt lika framgångsrika) om hur man skriver hiten med stort H. Nu är det alltså bara att med dessa goda råd i bagaget fortsätta med skapandet och målsättningen att erövra världen! Dock finns vissa problem och hinder på vägen. Förutom en dåres envishet, en kamels uthållighet, goda ideér och talang behövs det också en smula strategiskt tänkande. Hjälp.Varför har jag behov av att göra musik? Min egen slutsats lyder som följer; Jag är behäftad med en masochistisk läggning. Men jag gör det också för att det är kul och för att jag inte kan låta bli. Så slutsatsen blir att det är värt det. Det förhöjer min upplevda lyckonivå. Precis som lyssnande på bra musik bringar lyckokänslor för många av oss.

No comments: