Thursday 28 October 2010

Höjden av lycka

Höjden av lycka är när ens dotter kommer hem från skolan med finfina omdömen och idel lovord från sina lärare! Det hände mig idag. Jag är för tillfället sprickfärdig av stolthet och lycka. Denna känsla ska jag nu njuta av innan den ersätts av något annat. Oro. Jag har egentligen inte några skäl till att oroa mig för mina barn mer än vad andra föräldrar gör. Det kanske jag inte gör heller, men det känns så. Trots att mina tonåringar är friska som nötkärnor, relativt harmoniska och välartade, presterar bra i skolan och har sina intressen, så oroar jag mig. Men nu ska det bli ändring på det. Jag har nämligen blivit antagen till en lyckostudie. Intressant! Jag hoppas att med hjälp av regelbundna övningar i mindfullness (under några veckors tid), råda bot på något av min oro på detta område. Jag planerar att återkomma med en lägesrapport längre fram. Skulle jag dock inte uppleva någon förändring i positiv riktning  framöver så skippar jag nog rapporten.. Lite spännande är det iallafall!

2 comments:

Håkan W said...

Lycka till!

Anonymous said...

Tack! I bokstavlig mening som sagt ;)