Thursday 30 December 2010

Nattliga äventyr


Natt är lika med action. I mitt huvud iallafall. Särskilt nu då jag har vänt på dygnet vilket alltid inträffar vid ledighet. På natten vaknar alla hjärnans sinnen till liv på ett sätt som inte sker dagtid, förmodligen för att hjärnan då är busy med annat.
På natten är dagens krav och förväntningar totalt bortblåsta. En befriande känsla. Det inträder liksom ett annat "mindset". Kontakten med det egna inre blir tydligare, för resten av världen är ju "fast asleep". Åtminstone känns det så och det är ju det viktiga. Det är bara jag och universum "and nothing in beetween". Kreativiteten och välbefinnande tillåts liksom välla fram som flodvågen ur sitt gåtfulla djup.. Det dyker upp en massa ideér till melodier och texter. Organisationsförmågan är dock inte på samma toppnivå som kreativiteten så där uppstår ett potentiellt problem..men grejen är att jag inte ser det som ett problem! Ha! 

 
Ideérna poppar i mitt huvud likt fyrverkerier på en mörk himmel, upplysande mina grå hjärnvindlingar. Dessvärre har fyrverkerier den egenheten att de efter en stund löses upp och bleknar bort tills det inte återstår mer än en svag doft.. Ibland kan jag nattetid begåvas med fantastiska infall och lösningar på både små och stora problem, som visserligen oftast  dagen efter inte tycks mig lika lysande.. men det är roligt så länge det varar!

No comments: