Monday 22 November 2010

Apropå bloggar


Jag har emellanåt förfasat mig över alla mer eller mindre kända personers bloggar och de allehanda mindre djupa "ämnen" som behandlas, från senaste märkesshoppingfyndet till vem som träffade vem, när och hur och gjorde vad. Men tro det eller ej. På senaste tiden har även (tröga) jag  insett betydelsen av denna form av ytlig underhållning. Med tanke på allt negativt och tungt nyhetsflöde om katastrofer av olika slag (ekonomiska, politiska och naturrelaterade) som formligen forsar emot oss genom alla medier dagarna i ända så förstår jag behovet av glättighet, ytlighet och materialism även i bloggvärlden.  Och jag inser dessutom att också jag (hör och häpna!) har samma behov av att balansera upp allt tungt med något lätt. Inte nödvändigtvis i form av att läsa alla kändisbloggar men ändå...

No comments: